czwartek, 2 marca 2017

renga

Kunszt, forma, piękno, szaleństwo, najwyższa kultura. Renga, tworzona przez grupę poetów, moim zdaniem może być inspiracją do różnych form współdziałania także w ramach poezji dźwiękowej.

http://poewiki.vot.pl/index.php?title=Renku

Wpis zainspirowany lekturą książki: A. Żuławska-Umeda, Poetyka szkoły Matsuo Bashō (lata 1684-1694), Wydawnictwo Neriton, Warszawa 2007. Książka zachwycająca w wielu wymiarach. Otworzyłem w przypadkowym miejscu, trafiłem na tekst, który zmienił moje spojrzenie na rzeczywistość. Dopiero potem zacząłem czytać książkę od początku. Analizy (nie miałem czasu przeczytać całości,  ale fragmenty, które przeczytałem, były super) przypominają mi sposoby omawiania literatury chińskiej, z którymi się jakiś czas temu stykałem. Bardzo fajny klimat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz