piątek, 12 maja 2017

Danuta Wosik-Kawala, Podstawy emisji głosu

Najciekawsze w tej książce są moim zdaniem informacje o ćwiczeniach prawidłowej emisji na tekstach, o samodzielnej pracy nad głosem. Wyraziste wypowiadanie samogłosek i spółgłosek, ćwiczenia fonacyjne.

Np. "Wymawiaj każdą samogłoskę powoli i krótko:

A - E - O - U - Y - I"

albo

"Na dźwiękach rozpoczynających piosenkę Sto lat (sol - mi) wymawiaj melodyjnie sylaby, łącząc je (legato) i mówiąc na jednym oddechu:

hi - ja - wi - ja - mi - ja"

Swoją drogą, fajne ćwiczenia. Zachęca mnie to do powrotu do pisania podręcznika poezji dźwiękowej, też warto by tam zamieścić podobne ćwiczenia.

No to jeszcze dodam fajne ćwiczenie:

"Przeczytaj poniższy tekst tak, jakbyś: a) chodził na bosaka po gorącym piasku; b) szedł po linie zawieszonej 3 m. nad ziemią; c) przechodził przez gęsty las obok śpiących bardzo niebezpiecznych zwierząt; d) śpieszył się do toalety"

Danuta Wosik-Kawala, Podstawy emisji głosu, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2015, ss. 179. (czyli mój uniwersytet!)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz