wtorek, 30 maja 2017

Przestrzeń intermedialna literatury i muzyki - książka

Wiele razy wracałem do lektury tej książki, nawet nie jestem pewien, czy już o niej tu nie pisałem.

Magdalena Wasilewska-Chmura, Przestrzeń intermedialna literatury i muzyki - Muzyka jako model i tworzywo w szwedzkiej poezji późnego modernizmu i neoawangardy, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011, ss. 402.

Powkładałem sporo zakładek, mnóstwo ciekawych informacji. Öyvind Fahlström - sporo o tym artyście multimedialnym. Bengt Emil Johnson - bardzo bliskie mi podejście prezentowanego tu twórcy, m.in. w zakresie stosowania serii (dodekafonia etc.).

Medium - medialny - intermedialny. Muzyka a ekfraza. Nowe media - o starych. Przytaczam tak przykładowe tytuły części podrozdziałów, myślę że daje to obraz klimatu tej książki. Wciąga, ale trzeba się skupić. Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz